Corona maatregelen versoepeld vanaf 5 juni, kantine en terras mogen onder voorwaarden weer open, ook kleedkamers en douches mogen weer gebruikt worden, voor verdere info zie website.
  • Zomerchallenge

    Lidmaatschap juli, augustus en september
    Lees meer
  • Welkom bij TOZ

    Waar tennis en padel voor iedereen toegankelijk is!
  • 1
  • 2

De KNLTB Competitie 2021 en de padelcompetitie voor senioren worden gespeeld van begin september tot en met eind oktober.

De jeugdcompetitie speelt de voorjaarscompetitie (verkort) in juni en zij kunnen natuurlijk ook meespelen in het najaar. Verdere info hierover volgt via de gebruikelijke kanalen.

De padelcompetitie wordt in het najaar uitgebreid naar 7 speeldagen en de Tenniskids competitie krijgt in het najaar 8 speeldagen.

We hopen dat alle teams die zich voor de Voorjaarscompetitie hadden ingeschreven ook meedoen aan de KNLTB Competitie 2021. Natuurlijk kan het zijn dat een team om bepaalde redenen besluit toch niet mee te doen.  Alle senior teams zijn inmiddels via hun captain hiervan op de hoogte gesteld en hebben wij gevraagd om te reageren.

Vrijdagavondcompetitie (Tennis) wordt NIET 'om de week' gespeeld

In het najaar is het vanwege de beperkte periode niet mogelijk om 10 weken achter elkaar competitie te spelen. Daarom wordt er op vrijdagavond niet 'om de week gespeeld', zoals dat oorspronkelijk de bedoeling was bij de Voorjaarscompetitie. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat ‘spelen op tijd’ onder spelers niet de voorkeur heeft. Daarom wordt tijdens de KNLTB Competitie 2021 de vrijdagavond op de reguliere wijze georganiseerd: een periode van 7 weken voor zowel de DD, HD en GD teams.

Namens de TC

KNLTB comp 2021

KNLTB comp jeugd 2021

KNLTB comp padel 2021

 

Het kabinet heeft dinsdag jl.tijdens de persconferentie bekend gemaakt dat pas volgende week maandag wordt bepaald of de geplande versoepelingen vanaf 19 mei door kunnen gaan. De volgende stap in het openingsplan is de versoepeling van wedstrijden voor de jeugd vanaf 9 juni. De KNLTB heeft goede hoop dat deze versoepeling doorgaat en zorgt ervoor dat de indeling van de jeugdcompetities op tijd klaar is. Of deze versoepeling ook daadwerkelijk doorgaat maakt het kabinet op 1 juni bekend. Zodra dit bekend is zullen we je hier zo snel mogelijk over informeren.

Wanneer we groen licht krijgen van de overheid zullen de jeugdcompetities (Tenniskids en junioren) gespeeld worden vanaf het tweede weekend van juni, in tegenstelling tot het laatste weekend van mei wat we eerder gecommuniceerd hebben. Dit geeft verenigingen meer tijd om alles voor te bereiden. De belangrijkste uitgangspunten van deze verkorte competitie zijn:

  • De competitie bestaat uit maximaal 5 speeldagen vanaf het tweede weekend van juni (11-13 juni);
  • De indeling wordt 1,5 week van tevoren gepubliceerd op MijnKNLTB;

speeldagen voorjaarcomp 2021

voorjaarscompetitie

Het coronavirus houdt Nederland nog steeds in zijn greep. De maatregelen in de sport blijven van kracht en het kabinet ziet op dit moment geen ruimte om meer versoepelingen toe te staan. Het openingsplan en de routekaart geven aan dat wellicht sporten binnen vanaf 18 mei en wedstrijden voor jeugd vanaf 26 mei mogelijk zijn. Voor volwassenen vanaf 27 jaar is wedstrijden spelen volgens de routekaart pas mogelijk vanaf 7 juli. Er is nu weinig perspectief op eerdere versoepelingen en wijzigingen in het stappenplan om officiële competities te organiseren. Daarom heeft de KNLTB besloten dat de Voorjaarscompetitie voor senioren niet door gaat en wordt verschoven naar het najaar onder de naam KNLTB Competitie 2021. De jeugdcompetitie (Tenniskids, Junioren en jeugd padelcompetitie) kan misschien in verkorte vorm nog wel doorgaan met 5 speeldagen vanaf 28 mei. We verwachten in de week van 11 mei, na de volgende persconferentie hier duidelijkheid over te kunnen geven.

Naar verwachting is in het najaar de hele sport weer open en kan het clubleven worden hervat. Kantines en terrassen zijn dan open en is het weer mogelijk om een volledige competitie te spelen. Met de verplaatsing van de competitie naar het najaar hopen we recht te kunnen doen aan de voor tennissers bekende en geliefde competitiesfeer zoals we die kennen van de Voorjaarscompetitie.

TC

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

In de toekomst worden zowel het formulier voor de ploeguitwisseling als het formulier voor het invoeren van uitslagen gedigitaliseerd. Vooruitlopend hierop is het wedstrijdformulier vereenvoudigd: het is een versimpeld formulier zonder doordrukvellen. Hieronder vind je de belangrijkste wijzigingen voor aanvoerders: 

  • De aanvoerder is verplicht om in het enkel- en dubbelspel de spelers in volgorde van afnemende speelsterkte op te stellen. Aangezien we dit jaar overstappen naar de meerjaren KNLTB ledenpas dient de aanvoerder de speelsterktes van zijn eigen team voortaan op te zoeken in het spelersprofiel op MijnKNLTB.nl.  Zie onderstaand.
  • De aanvoerder van het ontvangende team is verplicht om direct na afloop van de wedstrijd de uitslagen in te voeren op MijnKNLTB.nl. De aanvoerder van het bezoekende team is verplicht om, na het verlaten van het park, de digitaal ingevoerde uitslagen op juistheid te controleren.

Belangrijkste wijziging voor deelname competities en toernooien

De opvallendste aanpassing ten opzichte van voorgaande ledenpassen is, naast het verdwijnen van het jaartal, het ontbreken van de speelsterktes. Vanaf 2019 geldt dan ook niet de ledenpas, maar het spelersprofiel op MijnKNLTB.nl als bewijs voor het lidmaatschap en jouw speelsterktes. Daarnaast heb je je ledenpas nog steeds nodig voor jouw bondsnummer en identificatie tijdens competities en toernooien.

Heb je al een account op MijnKNLTB.nl? Voordat je gebruik kan maken van deze website moet je eenmalig een account aanmaken. Bekijk de uitleg voordat je aan de slag gaat. Bij een volgend bezoek onthoudt de site je logingegevens. Op de website staan al je wedstrijden overzichtelijk bij elkaar, vind je een uitgebreid spelersprofiel met informatie over actuele rating en ranglijstpunten en kan je in jouw favorieten spelers, teams en toernooien terugvinden.

Heb je problemen met het aanmaken van een account, omdat je gegevens niet kloppen? Neem dan contact op met de ledenadministrateur van jouw vereniging zodat hij je gegevens kan wijzigen in de ledenadministratie.

Verder weinig veranderingen

Met de meerjaren ledenpas kan je verder probleemloos inloggen op het digitale KNLTB Afhangbord om een baan te reserveren. Ook is bij een aantal tennisverenigingen de aansturing van de ledverlichting gekoppeld aan het Afhangbord, waardoor leden de verlichting kunnen bedienen met de ledenpas. Hiervoor heeft invoering van de meerjaren ledenpas evenmin gevolgen.

Aan de toegankelijkheid van tennisparken met de ledenpas verandert vooralsnog niks. Hetzelfde geldt voor het gebruik van een kassasysteem.

Tot slot: Deze meerjaren ledenpas is 2 jaar geldig. Wanneer de pas verloopt ontvang je automatisch via jouw vereniging een nieuwe pas. Vergeet dus niet om aan het einde van het seizoen je pas goed te bewaren voor volgend jaar!

nog vragen?
mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Goed eten = goed tennissen
Om goed te kunnen presteren is goede voeding belangrijk. Hieronder leest u belangrijke voedingsadviezen van Babette Pluim, bondsarts van de KNLTB.

Voor de wedstrijd

Kies voor koolhydraten
U kunt de energievoorraad in uw lichaam, goed voor anderhalf uur tennis, verdubbelen door in de dagen voorafgaand aan de wedstrijd een koolhydraatrijk dieet te eten, met tenminste 55% tot 60% koolhydraten. Brood, pasta's, aardappelen, rijst, bonen en fruit bevatten veel koolhydraten.

Vermijd te veel vet
Te veel vet (meer dan 30% van de totale calorie-inname) is ongezond omdat het het risico op hart- en vaatziekten vergroot.

Extraatjes zijn meestal niet nodig
Bij een gezond voedingspatroon krijgt u voldoende eiwitten, vitamines en mineralen binnen. Om vitaminetekort te voorkomen dient u producten uit alle vier de voedingsgroepen te eten. Kiest u voor vitaminetabletten, neem dan multivitaminepreparaten die niet meer dan 50% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid bevatten. Jonge, menstruerende vrouwen en kinderen tijdens de groeispurt moeten extra veel ijzerrijke producten zoals kip, groente en brood eten om bloedarmoede te voorkomen.

Alles over een gezond voedingspatroon leest u op www.voedingscentrum.nl.

Tijdens de wedstrijd

Drinken
Bij tenniswedstrijden die minder dan 1 uur duren is water belangrijker dan koolhydraten. Drink dan een hypotone sportdrank (minder dan 5% koolhydraten).
Bij wedstrijden langer dan 1 uur is de aanvulling van koolhydraten belangrijker dan de aanvulling van water. Drink dan een isotone sportdrank (7-8% koolhydraten).

De verschillende sportdranken van AA-Drink

Bij hitte is goed drinken extra belangrijk. Voorkom hitteproblemen zoals kramp en zonnesteek. Lees er meer over in de blessurevrij-kaart Tennissen in de hitte.

Eten
Voedsel dat u tijdens de training of wedstrijd eet zal niet direct voor een prestatieverbetering zorgen. Het duurt namelijk een uur of vier voordat een banaan volledig verteerd is. Voelt u zich hongerig of leeg op de baan, neem dan wat licht verteerbare biscuitjes, een boterham met jam of appelstroop of speciaal hiervoor op de markt gebrachte koolhydraatrepen, waardoor het lichaam binnen 1-2 uur extra energie krijgt. Indien u echt een megadip heeft dan is een sportdrank nog altijd de beste (en snelste) oplossing.

Geen zout!
Het slikken van zouttabletten is uit den boze: dit staat gelijk aan het drinken van zeewater bij dorst. Geloof me, daar gaat u echt niet beter van tennissen!
Het is ook niet nodig, want het zoutverlies tijdens een wedstrijd is klein.

Na de wedstrijd

Weer koolhydraten
In de eerste twee uur na afloop van de wedstrijd of training is de koolhydraatopname het snelst. Wacht daarom niet te lang met het aanvullen van uw energievoorraden.

Vocht aanvullen
Een tennisser kan in een wedstrijd wel 3 tot 5 liter vocht kwijtraken, afhankelijk van omstandigheden zoals het weer, de duur van de wedstrijd en de conditie van de speler. Drink na de wedstrijd daarom anderhalf keer de hoeveelheid die u aan gewicht tijdens de wedstrijd verloren bent om de hoeveelheid vocht in uw lichaam weer aan te vullen.

Tennisvereniging TOZ

TOZ is voor jong en oud, voor tennis en sinds 2018 ook voor padel. Van beginners tot ervaren spelers: iedereen is van harte welkom!

Route

Hoogheuvelstraat 75

5349 AM Oss